Elköltöztem, amatőr vagyok

Elkezdtem elköltözni otthonról, de persze agglegényként totálisan amatőr vagyok az egészben. Tippek, kavarok a lakásfenntartás témakörében, avagy nekem ez hogy sikerült.

Bemutatkozás - Avagy az első post még a szülői házból

2011.04.11. 21:38 - PaLa

Címkék: bemutatkozás lakás elmű közösköltség vízmű vízóra kulcsok

27 éves vagyok. Pasiként már régóta el kellett volna húznom otthonról. Szüleim elváltak, itt maradtam anyám nyakán, és megörököltem a válás során a 7nm-es ex-hálószobát. Kialakítottam a magam kis birodalmát itt. Nevezzük mondjuk kupinak a külső szemlélők elmondása alapján. Bár ez így nem igaz, mert ugye az igazi zseni mindent megtalál a maga kis kakasdombján. Kivéve amit nem.

A lényeg, hogy abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a váláskor apámnak vett kéglit megörökölhetem néhány "apró" hátrányával együtt. Az egyik ilyen, hogy a lakáson horribilis mennyiségű tartozás van, ami a közös költségből, és - az azóta már kikapcsolt - áramtartozásból maradt fent. Tehát adott egy lakás, amiben nincs áram, gáz alapból nincs benne, viszont be van bútorozva. Ha fizetem a rezsit, meg a ház felé törlesztem a közös költséget valamilyen konstrukcióban, akkor beköltözhetek.

Átnézve az első lépéseket, a következő sorrendet kell(ene) tartani. Megegyezni az elművel valahogy, hogy legyenek hajlandóak szolgáltatni áramot. Itt rögtön segítséget kell kérnem, mert ehhez annyit értek, hogy tudom a villanyszerelőnk számát, aki egyébként egy nagyon jó barátom. De persze ez nem jelenti, hogy ELMŰ által elfogadott szerelő lenne, tehát most ott tart az ügy, hogy az ELMŰ-s barátja megpróbálja a jogi utat kipuhatolni, hogy lehessen villanyórát felszerelni.

Aztán meg kell egyezni a házzal. Van egy rendkívül komprumisszum-képtelen közös képviselőnk, vele még le kell iszapbírkózni a közös költség kérdését. A lakás 36nm-es, és ennek a közös költsége most 13600 ft/hó. Ebben benne van a ház, lift, szemét, víz. Ha sikerült megegyezni, akkor jöhet a vízóra, ami ebből kb. 6000 ft havonta. Persze egy átlag agglegény nem használ el 10 köbméter vizet havonta, ha egy belvárosi lakásban lakik, ahol nincs kert (bár nálam személy szerint még egy babcserje sem), tehát ezt mindenképpen érdemes megcsináltatni. Ezt kiderítettem, hogy kb. 35000 ft, viszont fél év alatt bejön az ára.

Persze meg kell oldani, hogy ezek rendben legyenek, de alapjaiban ezek kellenek a beköltözéshez. Meg persze a 7nm-en felhalmozott irdatlan mennyiségű cucc pakolása, szállítása, kipakolása, tehát a lakás elfoglalása. Mivel a kulcsok már nálam vannak, ezért jelenleg marad az, hogy ha átmegyek, akkor lehet gyertyafényben borozni, és beszélgetni, már ha van kivel, meg ha viszek gyertyát :)

A következő irományban leírom, hogy mik a tervek egy alap háztartás összerakására, illetve hogy hogyan tervezem a lakás karbantartását megoldani. Addig is marad még a 7nm, a kupi, és a mamihotel adta előnyök és hátrányok.

A bejegyzés trackback címe:

https://amatorkoltozo.blog.hu/api/trackback/id/tr392818704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása