Elköltöztem, amatőr vagyok

Elkezdtem elköltözni otthonról, de persze agglegényként totálisan amatőr vagyok az egészben. Tippek, kavarok a lakásfenntartás témakörében, avagy nekem ez hogy sikerült.

Karbantartás, avagy az előre tervezett csapások

2011.04.12. 13:16 - PaLa

Címkék: takarítás mosás lakásfenntartás

Egy lakásban az élet nem mindig habostorta. Ha valaki elköltözik, akkor sokszor olyan problémákkal kell szembenéznie, amiről addig nem tudott, vagy csak egyszerűen nem kellett vele foglalkozni. Ilyen egy lakás tisztán tartása, bevásárlás, tehát olyan dolgok, amik egyszerűen nem egy pasi dolgai voltak korábban. Persze hát mondhatnánk, hogy naná, ez természetes, de nekem nem. Én az az ember vagyok, aki az anyagi világból szeret dolgokkal nem foglalkozni, egyszerűen lustaságból, vagy mert éppen sok a dolgom.

A takarításnál az alapokról kell kezdeni, de nem teljesen. A lakásban van egy porszívó és egy seprű. Ez eddig nagyon jó, tehát kelleni fognak tisztítószerek, vécépapír, mosószer, és egy felmosókészlet (vödör+felmosó). Az okosok ebben is azt mondják, hogy a felmosó fejére kell nagyon figyelni, mert ha nem jó, akkor kényelmetlen vagy lehetetlen vele felmosni. Aztán jön, hogy takarítani is kellene. Ami azért elborzasztó, mert azt már korábban is jeleztem, hogy nem vagyok a takarítás fenoménje. 

Lövésem nincs, hogy milyen takarítószerekre lesz szükség, de azért tervezem, hogy az alábbiak mindenképpen kelleni fognak: mosogatószer, parkettaápoló, fertőtlenítőszer (itthon most megnéztem, flóraszept van), ablakmosó, szivacs, papírtörlő, vécéillatosító és vécépapír. És az illatszerbolt meg tarol. Havi átlagban biztos, hogy 2-3 ezer ft-os kiadást fognak ezek jelenteni. Illetve remélem, nem, de ami elfogy, pótolni kell. Szappanom van :)

Van még egy nagy mumusom, a vasalás. Sajnos (vagy inkább hál' istennek) eddig a kezemben akkor járt vasaló, amikor odébb kellett rakni. Kifejezetten nem értek hozzá. A jó oldala a dolognak, hogy kaptam egy vasalódeszkát és egy vasalót, tehát arra már nem kell költenem. Állítólag egyszerű, de persze 1000 éves tapasztalattal minden az :)

Megkérdeztem, hogy a lakásnak a villanyszámlája mennyi volt korábban. A lakásban minden elektromos, tehát főzés, meleg víz, fűtés megy a villanyszámla rovására. Elvileg télen olyan 20-25e, míg nyáron ennek a fele. Tehát fűteni drága - ki gondolta volna - viszont nem vagyok fázós. Kb. 3/4 év múlva kiderül úgyis.

A lakásnak egy nagy ablaka van. Redőnyös, de a redőny jelenleg mozdíthatatlan állapotban le van szakadva sajna. Ezzel majd valamit kell kezdeni (mondjuk felimádkozni). Megkérdeztem ismerőst, elvileg meg lehet oldani valahogy házilag. Remélem, ebből nem lesz gond.

Nagy előrelépést tettem viszont internetkapcsolat fronton, ugyanis a szomszéddal lebugázzuk, és közös netet használunk ;) . Erre legalább nem kell (annyit) költeni majd.

Persze, ez még mindig csak az elméleti megközelítése a fenntartásnak, de a kulcsok már nálam vannak, így már bejutok a lakásba, és elkezdhetem a tervezgetését a különböző bútoroknak, eszközöknek, tehát mindennek.

Tehát a tervezett fix költségek nagyjából összeállnak (átlagosan):

  • Közös költség 8.000
  • Víz: kb. 2.000
  • Villany: 20.000
  • Egyéb lakáscélú kiadások (tisztítószer, illatszer): 5.000

Összesen tehát kb. 35.000 lesz a rezsi. Basszus, ez azért fáj. De legalább amit nem használok, annak nem lesz költsége. Majd megerőszakolom magam, és nem használok annyi áramot. De sajna hűteni kell. A hűtő akkor is eszik, ha nem akarom :(

Kicsit húzós, de még megoldható a dolog. A következő postomban az elektromos áram körüli ügyintézés (és gondolom kálvária) lesz raporton. Remélhetőleg addigra már pozitív befejezéssel.

A bejegyzés trackback címe:

https://amatorkoltozo.blog.hu/api/trackback/id/tr32820084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása